Nog een paar dagen.

Deze vakantie zit er bijna op. Een kleine week langer dan gepland. Ook minder gedaan dan we hadden gedacht. Voor mijn gevoel veel te veel tijd doorgebracht in Bangkok. Natuurlijk als belangrijkste oorzaak van dit alles waren de problemen met mijn rug. Die hebben toch tweeƫneenhalve week de vakantie bepaald.

Volgende keer moet dat anders.
Gelukkig heb ik nu niet veel last meer van mijn rug. De fysiotherapie en de dagelijkse oefeningen hebben goed geholpen. Dinsdag of woensdag wel nog even bij de huisarts langs om te kijken wat er verder nog moet gebeuren.
De eerste paar weken van de vakantie waren goed. De reis langs de Mekong rivier was prachtig en ik heb ook weer genoten van het weerzien met Hans, Tik, Tuk, Johan, John en Sue.
Zondagavond om een uurtje of 8 gaan we naar het vliegveld. Om 23:45 uur vertrekt ons vliegtuig naar Wenen. Een kleine 2 uur later vertrekken we dan naar Schiphol om daar even over 9 uur aan te komen. Als het een beetje meezit zijn we dan voor 11 uur thuis.

Paar dagen weg geweest.

We zijn weer in Bangkok na een paar dagen in Kanchanaburi te zijn geweest. Dat is de stad waar de beroemde Bridge over the River Kwai staat.

Even er tussenuit met Jum. Lekker.
Kanchanaburi ligt zo’n 150 km ten westen van Bangkok en als je niet al te veel files treft rij je er binnen 3 uur naar toe. Op de heenweg deden we er iets langer over en op de terugweg wat korter.
We zaten in een mooi resort aan de oever van de Kwai. Nette kamer en suite. Goed restaurant en maar een paar minuten lopen van de beroemde brug.
Tijdens onze trip hebben we een paar tempels bezocht. Beide op een berg. De eerste had nog een treintje naar boven, de tweede moest per trap. 271 treden naar de eerste tempel van het complex. Om ook de bovenste tempel te bezoeken moesten er nog 500 treden worden beklommen. We hebben daar maar even van af gezien.

Voorlopig laatste fysiotherapie behandeling.

Vanochtend hopelijk voor het laatst naar het Synphaet ziekenhuis hier in Bangkok geweest.

Ik ben daar bijzonder goed behandeld en zal daar in de toekomst vast nog wel eens naar toe gaan.
Mijn fysiotherapeute Boet, heeft een werelklus gedaan. Ik had 2 weken geleden niet kunnen denken dat je met een hernia na die 2 weken weer nagenoeg pijnvrij zou kunnen zijn.
Niet was behoorlijk leergierig en heeft de sessies met mijn vooral gebruikt om haar Engels te verbeteren. Bij de rek en strek oefeningen die ik moet doen wordt er steeds tot tien geteld en dat doen we dan in het Engels en af en toe in het thais. Vorige week vroeg ze me eens in het Nederlands te tellen. Vandaag zei ze vol trots dat we de tellingen in het Nederlands gingen doen en ze startte meteen met tellen in het Nederlands. Vol trots dat ze dat kon. Elf en twaalf wist ze ook en toen de sessie was afgelopen hadden we samen tot zestig geteld.
Ik heb haar uitgenodigd om als ze ooit naar Nederland komt bij ons langs te komen zodat we haar wat van ons land kunnen laten zien.

Rustige zondag

Vandaag voor het eerst in twee en een halve week nauwelijks pijn in mijn rug en been. Niet helemaal gevoelloos maar het is goed uit te houden.

Ik heb contact gehad met de ziektekostenverzekering maar die gaan niet veel betalen vrees ik. Misschien valt er wat op de reisverzekering te verhalen.
De Friesland zorgverzekeraar is in ieder geval door het ijs gezakt en binnenkort ga ik me maar eens oriƫnteren op een andere ziektekostenverzekering. Zal wel allemaal lood om oud ijzer zijn. Al die verzekeringen zijn toch als je het goed beschouwd criminele organisaties.
Ik heb in ieder geval een aardige aftrekpost voor de komende belasting aangifte.
Vanochtend even met Jum naar de dokter geweest. Ze heeft wat last van haar gezicht. Regelmatig wat rode vlekken en jeuk. In Nederland ook al een paar keer bij de dokter geweest maar nog geen goede remedie gevonden. De huidarts hier heeft nu een nieuw middeltje wat lijkt te helpen. Volgende week zondag, voor we weer naar Nederland komen, nog een keer opnieuw langs.
Gisteren en eergisteren zijn Tillip, Ong en Mon op bezoek geweest. Oscar was ook mee en dat is een heerlijk kereltje. Goedlachs en bijna altijd vrolijk. Alleen houdt hij niet zo van tandenpoetsen, dan is er veel drama.
Ik vind het vooral prachtig dat hij me direct herkend en dan voluit Opa roept. Ik ben zo trots als een pauw met zeven staarten.

Een week vertraging.

Gisteren hoorden we dat onze vlucht naar Nederland komende dinsdag was geannuleerd.

Men wilde ons overboeken op een KLM vlucht maar daarbij zouden worden gedownloade van premium economy naar economy met een m.i. erg kleine vergoeding van $180 per tickets.
Dit had naast een veel kleinere beenruimte en minder goede stoelen ook de consequentie dat we minder bagage mee terug konden nemen.
Er was over de vergoeding niet te praten en er was ook geen oplossing voor de bagage en dus gingen we niet akkoord met de aangeboden oplossing.
Dit alles was gedaan via een telefoontje met de luchtvaartmaatschappij. Uiteindelijk hebben we besloten om bij de luchtvaartmaatschappij langs te gaan en eens te kijken welke mogelijkheden er echt waren. Uiteindelijk kwamen we overeen dat er een week later terug gaan dan gepland maar dan wel met alle voorzieningen die we geboekt hebben. Belangrijkste voor mij was dat ik met de problemen die ik momenteel met mijn rug heb de beschikking heb over een goede stoel met voldoende beenruimte.
Met mijn rug gaat het inmiddels redelijk goed. Bij normale bewegingen geen last maar wel steeds het gevoel dat het niet helemaal goed is. Mijn rechterbeen geeft nog steeds behoorlijk wat problemen maar ik heb wel het gevoel dat de fysiotherapie heel langzaam aan effect heeft.
Vandaag ook contact gehad met de alarmcentrale van de ziektekostenverzekering. Ik vrees dat ik het meeste zelf zal moeten betalen want ze willen overal vooraf goedkeuring voor geven en de meeste behandelingen heb ik inmiddels al gehad. Ook wordt de fysiotherapie in Thailand niet vergoed. Daar moet ik nog eens een robbertje over vechten als we weer in Nederland zijn.
Kan eventueel wel het eea aftrekken van de belasting denk ik.
Volgend jaar toch eens kijken naar een andere ziektekostenverzekering denk ik.
Misschien is er nog wat te verhalen op mijn reisverzekering. Maar die zullen ook wel moeilijk doen.

Stroomstoring

Vandaag een dag met minder pijn. Wat last van mijn rechterbeen maar ik kan me redelijk bewegen.

Het is slecht weer in Bangkok. Het giet van de regen en er is onweer. Alles reden genoeg hier in Thailand voor een fikse stroomstoring. Dus geen tv, geen licht en geen airco.
Gelukkig zorgt de regen voor een behoorlijke verlaging van de temperatuur. Dus deuren en ramen open en dan is het goed uit te houden.
Ik hoop dat we straks wel weer stroom hebben want om 20:00 uur begint de Grand Prix van Frankrijk.